Kto może zostać inspektorem?

Zasady naboru kandydatów na wolne stanowiska pracy w zawodzie inspektora transportu drogowego, jako pracownika korpusu służby cywilnej określa ustawa z dnia 21 listopada 2008r. o służbie cywilnej oraz art. 76 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym.

 Inspektorem może być osoba, która:

  1. posiada obywatelstwo polskie,
  2. ma nienaganną opinię i nie była karana za przestępstwo umyślne,
  3. legitymuje się świadectwem dojrzałości po zdanym egzaminie maturalnym,
  4. posiada prawo jazdy co najmniej kategorii B,
  5. ukończyła 23 lata oraz posiada wymagany stan zdrowotny,
  6. złożyła z wynikiem pozytywnym egzamin kwalifikacyjny.

Zatrudnienie pracownika Inspekcji na stanowisku inspektora poprzedzone jest praktyką w ramach kursu specjalistycznego zakończonego egzaminem kwalifikacyjnym. Praktyka ma na celu teoretyczne i praktyczne przygotowanie kandydata do wykonywania zadań inspektora.

Dodatkowych informacji  udziela pracownik zatrudniony na Samodzielnym stanowisku ds. kadr pod numerem telefonu  32 42-88-156.