Zasady naboru kandydatów na wolne stanowiska pracy w zawodzie inspektora transportu drogowego, jako pracownika korpusu służby cywilnej określa ustawa z dnia 21 listopada 2008r. o służbie cywilnej oraz art. 76 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym.
Inspektorem może być osoba, która:
- posiada obywatelstwo polskie,
- ma nienaganną opinię i nie była karana za przestępstwo umyślne,
- legitymuje się świadectwem dojrzałości po zdanym egzaminie maturalnym,
- posiada prawo jazdy co najmniej kategorii B,
- ukończyła 23 lata oraz posiada wymagany stan zdrowotny,
- złożyła z wynikiem pozytywnym egzamin kwalifikacyjny.
Zatrudnienie pracownika Inspekcji na stanowisku inspektora poprzedzone jest praktyką w ramach kursu specjalistycznego zakończonego egzaminem kwalifikacyjnym. Praktyka ma na celu teoretyczne i praktyczne przygotowanie kandydata do wykonywania zadań inspektora.
Dodatkowych informacji udziela pracownik zatrudniony na Samodzielnym stanowisku ds. kadr pod numerem telefonu 32 42-88-156.