DZIEŃ BEZPIECZNEGO PASAŻERA

12 sierpnia został ogłoszony ogólnopolskim „Dniem Bezpiecznego Pasażera”. Do akcji przyłączyli się również śląscy inspektorzy z delegatury GITD oraz z WITD, którzy wspólnie z funkcjonariuszami  z  Komendy Miejskiej Policji w Katowicach przeprowadzali profilaktyczne działania zmierzające do poprawy bezpieczeństwa pasażerów. Głównym celem akcji było uświadamianie pasażerów, w jaki sposób ich postawa może wpływać na zachowanie kierowców. Akcja skierowana była też do kierowców, do których płynął jednoznaczny przekaz, że przewożąc pasażerów są odpowiedzialni za ich życie i zdrowie.

W ramach prowadzonych kontroli drogowych inspektorzy i policjanci sprawdzali między innymi sposób przewożenia dzieci oraz dorosłych. Podczas krótkiej pogawędki z pasażerami inspektorzy tłumaczyli, jak przed rozpoczęciem podróży ocenić sprawność psychofizyczną kierowcy oraz jak samodzielnie sprawdzić podstawowe dane o pojeździe korzystając ze strony internetowej www.bezpiecznyautobus.gov.pl. Inspektorzy przypominali również pasażerom o asertywnej postawie w relacji z kierowcą, który powinien w bezpieczny, rozsądny i zgodny w przepisami sposób dowieźć ich do celu. Przed wyjazdem z punktu kontroli każdy pasażer otrzymał mały upominek w postaci odblaskowego breloka czy zawieszki na klucze. Dla najmłodszych przygotowane były słodycze i kolorowanki. Natomiast kierowcy otrzymywali specjalnie dla nich dedykowany poradnik, zawierający opis zasad, aktualnych przepisów i regulacji obowiązujących podczas wykonywanie przewozu drogowego.

Akcje tego typu spotykają się z bardzo pozytywną reakcją pasażerów, co zachęca do organizowania kolejnych działań, które nie tylko zwiększają bezpieczeństwo, ale przybliżają służby działające na jego rzecz i ułatwiają kontakt z inspektorami, co również ma wielkie znaczenie dla bezpieczeństwa na drodze.